Ilona kirjoitti:En tiiä onko joku jo kysyny, mut alotin just ja haluisin tietää, et miten niit voi treenata näyttelyihin?
Jos enkku sujuu ees jotenkuten, niin tässä on topic, josta saa apua :) http://www.furry-paws.com/post.php?postid=768056
Jos enkku ei suju, niin yritän selittää. Ja lajeja on tosiaan viisitoista, kannattaa katsoa mikä sopii parhaiten omalle koiralle. Siitä on kätevä apu tämä. http://fp.blackwinter.org/
Kuroi, kyllä tarttee, jos haluaa saada vähällä vaivalla FPPtä (Furry Paws Points). toki niitä saa esim. myymällä keksejä trading centerissä jne. Itse on myynyt Art Sales boardilla tageja ja saanut siten FPPtä eliittiä varten :) Nytkin varastossa tarvittavat FPPt ens vuoden eliittiä varten :D Ja en oo maksanut penniäkään oikeeta rahaa niistä.
Tuolta tombista (siitä tais olla enemmän aiemmila sivuilla) ja myöskin dull acorneilla saa FPPtä. Yleensä menee 1 dull acorn = 1 FPP. 1 keksilaatu, 13 käyttökertaa = 1-2FPPtä :)
Ei kannata hyväksyy lian pienii tarjouksia.
Mä oon nyt koko kesän puuhastellu FPssä cardien parissa ja tuli vaan nyt vähän tekemisen puute niin mietin että jos kouluttaisin koirat siellä temppu-koulussa ja kisaisin niillä niissä temppu kisoissa. Arveluttaa vaan kun oon kuuullu et jos niillä kisaa temppu kisoissa niin ne siirtyy esim. paimennuksessa leveliltä toiselle hitaammin, onko totta? Käytättekö te koirianne temppu kisoissa?
Miten noi temppukisat muka leveleiden nousuun vaikuttaisi? o_O Enpä ole ennen kuullutkaan.
Hmh, että osaankin tehdä kaikesta näin vaikeeta? Pidän siis kenneliäni lukossa, koska ne osaa päättä sopivia yhdistelmiä.. Olisiko liian sisäsiittoista parittaa narttu ja uros, joiden emät ovat siskoksia?
Liero kirjoitti:
Hmh, että osaankin tehdä kaikesta näin vaikeeta? Pidän siis kenneliäni lukossa, koska ne osaa päättä sopivia yhdistelmiä.. Olisiko liian sisäsiittoista parittaa narttu ja uros, joiden emät ovat siskoksia?
Ei minusta, itse olen ollut aika löyhällä linjalla noiden sukusiitosten suhteen. Ihan siskolla ja veljellä en menisi teettämään mutta jos koirien suvussa on yksi tai kaksi samaa koiraa niin ei se maailmanloppu ole.
Olen tällä hetkellä tosi tyytyväinen koirien määrään, kasvatusrotuina on nyt saluki, ibiza ja aussie. Mutta tuon ibizan varmaan poistan kohta kun on vain yksi koira enää ja sitten keskityn enemmän salukeihin, aussieihin ja uuteen villitykseeni, nimittäin cockereihin! :D
Tein just uuden tunnuksen tonne, edelline kadonnu (pelasin viimeks vuonna 06?) niininininnn ois kysymys (tai kysymyksiä). 8)
Kannattaako alkaa noita koiran kolme parasta öööö juttua (D=D==D) parantelee, vai kaikkia? Kattelin tuolta jostai, ni ehotteli Flyball:ia & Earthdog Trials:ia harrastelee, ainakii näin luulin. =) Käytättekö te silti näyttelyissä, vaikka tuo juttu suositellu jotain muuta?
Kyseessä on jackrussellinterrieri narttu, jolla
- agi 18
- con 19
- int 14
- spd 20
- stm 14
- str 11
eli agility, rakenne (?) ja nopeus on parhaimpia tällä koiralla.
Entäs sitte noista lääkärintarkastuksista... Kannattaako niissä kaikissa jutuissa käyttää, vai mitä häh? =0 Ainakii haluisin nuo silmät jne tarkastaa, mutta kannattaako noissa muissaki käyttää?
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.
Kannattaa mennä siihen mitä 'juttu' suosittelee. ^^ Ja niitä statseja kannattaa parantaa, mitkä vaikuttavat siihen lajiin missä koira kisaa. Niissä tarkastuksissa ne tarkastetaan kaikki kerralla, ja kannattaa käyttää. Lisäks kannattais ottaa ne 'geenitestit'.