Mistä kennelisi nimi tulee?
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Re: Mistä kennelisi nimi tulee?
Eks oo joku sellanen, tai sen tapanen kenneli jo IRL kun Ilomieli tai joku Ilomielen?
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Lassien tassuhiki
FCI'n kennellistauksesta löytyy ilomielen^^
Hard Opera.. totani :D No koska alussahan mukana oli vain bokserit, niin halusin ehdottomasti kaksiosaisen, joka alkaa sanalla Hard. Siitä mulle tuli ainoastaan mieleen Hard Rock tai Hard Metal.. mutta ne kuulosti niin massalta että päätin keksiä jotain koomisempaa.. ja siitä sitten tuli Hard Opera.
F'llä tai D'llä alkavan halusin, ja muotoilin sitten päässäni erillaisia yhdistelmiä.. tajusin että Newfoundland sanassa on found, ja siitä sitten muotoilin sanan Foundle's :D
Hard Opera.. totani :D No koska alussahan mukana oli vain bokserit, niin halusin ehdottomasti kaksiosaisen, joka alkaa sanalla Hard. Siitä mulle tuli ainoastaan mieleen Hard Rock tai Hard Metal.. mutta ne kuulosti niin massalta että päätin keksiä jotain koomisempaa.. ja siitä sitten tuli Hard Opera.
F'llä tai D'llä alkavan halusin, ja muotoilin sitten päässäni erillaisia yhdistelmiä.. tajusin että Newfoundland sanassa on found, ja siitä sitten muotoilin sanan Foundle's :D
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
- Samantha
- Ei riitä.
- Viesti:
En ainakaan näin pikaisesti googlettamalla löytänyt kenneliä tai mitään koiriin viittaavaa sivustoa, jonka nimi olisi Ilomieli / Ilomielen. Myös virtuaalikennelit kävin eilen lävitse eikä toista Ilomieltä löytynyt :)Rebecca kirjoitti:Eks oo joku sellanen, tai sen tapanen kenneli jo IRL kun Ilomieli tai joku Ilomielen?
Riinan, hitto! :( Enpä tuota eilen ole tajunnut katsoa. Se on sitten uusi nimi kennelille keksittävä, harmi. Pidin ihan hurjasti nimestä Ilomieli :)
Kiitokset teille! :)
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Kannattaa juu tarkistella noita IRL-kenneleiden nimiä, koska jotkut oikean kennelin omistajat ovat hyvin tarkkoja nimen käytöstä. Mut on mm. uhattu suolistaa nimijupakan takia, vaikka kyseessä ei ollut edes oma virtuaalikennel.
FCI:n linkki annettiinkin jo, mutta suosittelen varmistamaan myös Suomen listauksesta nimet.
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKennelnimet.aspx
FCI:n linkki annettiinkin jo, mutta suosittelen varmistamaan myös Suomen listauksesta nimet.
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKennelnimet.aspx

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Todellisuuden Avokämmen
^ Miksi tarkistaa erikseen Suomen listauksesta kun Suomen kennelnimet löytyy FCI:nkin listasta?
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^ Emmä hei tiiä. :D Mä oon aina jotenkin ajatellut, että kaikki Suomen kennelnimet ei oo FCI:n listoilla. No, nyt taas tiedän enemmän.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Alkupalat
Onetime Daredevil.. hymm. Tämä nimi sitten tahtoo pyöriä mun pään ympärillä. Tai no aluksi nimi meinas olla pelkkä Daredevil, mutta lopuksi muotoutu eteen Onetime. Aattelin ensin Ninth alkunimeä, mutta koiria kennelille halusin kaksitoista ja nimestä sitten täytyisi tulla Dozen Daredevils. Iskihän sekin, mutta tyydyin siihen mikä nyt on mielessä. Eihän sitä koskaan tiedä vaihdanko, mutta en nyt ainakaan näin aluksi. Kaikki mietteissä olevat nimet olivat englanniksi. Daredevil = huimapää, Onetime = yhden kerran, (oikeastaan sanan/nimen täytyisi olla erikseen, mutta yhteen se kuulosti paremmalta), Ninth = yhdeksäs (aha, yhdeksäs huimapää, miksei sitten koiria voisi olla kaksitoista, kysyppä muuta), Dozen = tusina (ts. kaksitoista)
Kertokaas ihmiset, kun tuolla FCI'n listauksessa tahtoo olla jo Daredevil (tai itseasiassa Daredevil's) niin onko nyt ihan pakko harkita toista nimeä? Oma kennel nimi on kumminkin kaksiosainen ja täysin erinlainen tuohon nimeen nähden.. Selkeytetäämäpäs vähän: Saako nimeksi kirjustaa kaksiosaisin nimen, jonka toinen osa löytyy FCI'n listalta? Toivottavasti vastaus on jepulis, nimittäin tää nimi on musta NAM!
pst. ihanaa, ensimmäinen viesti turrilassa, toivotan itseni nyt virallisesti tervetulleeksi. :D
Kertokaas ihmiset, kun tuolla FCI'n listauksessa tahtoo olla jo Daredevil (tai itseasiassa Daredevil's) niin onko nyt ihan pakko harkita toista nimeä? Oma kennel nimi on kumminkin kaksiosainen ja täysin erinlainen tuohon nimeen nähden.. Selkeytetäämäpäs vähän: Saako nimeksi kirjustaa kaksiosaisin nimen, jonka toinen osa löytyy FCI'n listalta? Toivottavasti vastaus on jepulis, nimittäin tää nimi on musta NAM!
pst. ihanaa, ensimmäinen viesti turrilassa, toivotan itseni nyt virallisesti tervetulleeksi. :D
Find the way to understand your paul. I found it and now we will live happily ever-after. It's just you Montana.
† RIP. DDD(D) (=Didi de dalmatian (died)). Opetit paljon minulle, niin hyvää kuin pahaakin <3
† RIP. DDD(D) (=Didi de dalmatian (died)). Opetit paljon minulle, niin hyvää kuin pahaakin <3
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Etköhän sä voi hyvällä omallatunnolla ottaa tuon nimen käyttöösi :) Tuo suositushan on vain sen takia, ettei tulisi sekaannuksia oikeiden- ja virtuaalikennelten kesken, ja tuota on aika vaikea sekoittaa pelkkään Daredeviliin, ihan sanan yleisyydenkin takia.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^^ Mä hyväksyisin myös tuon kaksiosaisen nimen, vaikka yksi osa on sama kuin IRL-kennelillä. Mulla on itsellänikin Lejon-niminen kennel, mutta mulla on niin pitkät piuhat, etten edes aluksi tajunnut sen tarkoittavan leijonaa ja toki FCI:n listoilla on nimiä, joissa on lejon yhtenä osana.

Vuoden...
-
- Nakkisotilas
- Viesti:
Derribar espanjaa ja tarkoittaa suomeksi "repiä, hajoittaa, kaataa". Mulla ei oo ikinä mitään logiikkaa näille nimille vaan laitan suomeksi joitain sanoja sanakirja.orgiin ja käännökset etsin espanjaksi tai joksikin muuksi "oudommaksi" kieleksi :D
Everything is not what it seems.
-
- Alkupalat
- Viesti:
KukkaOmena = Mistäsnimi mahtaa tulla ??
Nimi lähti mesestä ;DD. Olin miettinyt, että hahaa, joste tekisin virtuaalikennelin. Noh, rupesin pähkäilemään nimeää. Mietin ja mietin, kunnes rkas serkkuni ehdotti nimeä "KukkaOmena". Ensin mietin että juu.. Öhöö.. Jos keksisin itse nimen. mutta älläsin, että se olisi parempi, jos olisi joku erilainen ja persoonallinen.. >8DD. Joten hyväksyin nimen. Siitä se lähti :pp Ja hyvä nimihän se on.
Nimi lähti mesestä ;DD. Olin miettinyt, että hahaa, joste tekisin virtuaalikennelin. Noh, rupesin pähkäilemään nimeää. Mietin ja mietin, kunnes rkas serkkuni ehdotti nimeä "KukkaOmena". Ensin mietin että juu.. Öhöö.. Jos keksisin itse nimen. mutta älläsin, että se olisi parempi, jos olisi joku erilainen ja persoonallinen.. >8DD. Joten hyväksyin nimen. Siitä se lähti :pp Ja hyvä nimihän se on.
- Ross
- Alkupalat
Cinnamon's, pitääkii miettiä. Ensin mietin kai jotain Metsäruusua, mut se oli käytössä. Etin sen englanninkielisen nimen, joka siis on cinnamon rose. En tykännyt nimestä erityisemmin, jotenkin tönkön kuuloinen. Pyörittelin nimeä mielessäni ja vääntelin siitä erilaisia muunnoksia. Mikään nimi ei sykähdyttänyt, mutta lopulta keksin jättää kyseisestä nimestä tuon rosen pois ja siinä se oli. Cinnamon. Suomennoksiahan sille on kanelista kanelinruskeaan, mutta minulle se tarkoittaa kennelini nimenä kanelipuuta. Cinnamon's = Kanelipuun ;)
- Shagan
- Toistolla tehoa
Meitin ja Weetsin uusi kennel sai nimekseen Jänkhän. (: Keksin ihan nimen vain siitä, kun oltiin perheen kanssa lomailemassa Inarissa ja isä sanoi jotain että: "mennään jänkhälle" ja ihastuin heti kyseiseen sanaan. Kirjoitin sen ihan muistiin kännykään ja jänkhähän tarkoittaa varmaankin jotain suoaluetta/metsää.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Cinnamon ja Cinnamon's on käytössä IRL-kennelillä. (tosin en ole varma, onko se IRL-kennel Cinnamons vai Cinnamon's, mutta sama asia kumminkin)Mangusti kirjoitti:Cinnamon's, pitääkii miettiä. Ensin mietin kai jotain Metsäruusua, mut se oli käytössä. Etin sen englanninkielisen nimen, joka siis on cinnamon rose. En tykännyt nimestä erityisemmin, jotenkin tönkön kuuloinen. Pyörittelin nimeä mielessäni ja vääntelin siitä erilaisia muunnoksia. Mikään nimi ei sykähdyttänyt, mutta lopulta keksin jättää kyseisestä nimestä tuon rosen pois ja siinä se oli. Cinnamon. Suomennoksiahan sille on kanelista kanelinruskeaan, mutta minulle se tarkoittaa kennelini nimenä kanelipuuta. Cinnamon's = Kanelipuun ;)

Vuoden...
- Ross
- Alkupalat
^Eikääh. Tuolta KoiraNetistä oon yrittäny kattoo, mut ei siellä oo kun Cinnamon's Surprise vaan. Noo, pitää muuttaa :(