Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
-
- Höpsö veitikka
Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
yhyy, mä oon ajautunut taas tähän tilanteeseen. Mulla oli tää sama tilanne jo aikoinaan Ninja's Secretin kanssa: monta kenneliä, liian paljon koiria, liian vähän kisautusta koirilla ja lisää pitäis saada.
Joomagnan & Criminalesissa majailee tällä hetkellä 8 koiraa. Saksanpaimenkoiria on 5, yksi lk collie, yksi vihikoira ja yksi landseer. Luxury Blancissa on taas 4 koiraa, kaksi karkeakarvaista kettuterrieriä ja kaksi sileäkarvaista. Kun lisäksi lasketaan "yksityiset" kissalakoirat, joita on siis yksi suursnautseri (hankkiudun eroon), belgianpaimenkoira malinois, kultainennoutaja ja lyhytkarvainen collie, koiramäärä onkin noussut yllättäen 16 koiraa. Joistakin on päästävä eroon. Mutta mistä? Suvullisia koiria ovat melkein kaikki ja toi suursnaukku on ainut jonka voi heivata pois.
// Rotta lähti pois. Menkööt. Mua ärsyttää - Juri, Karma, Vanja ja Hukka on ihan kilpailemattomia :<<
/// Just. Rotta ku lähti pois niin mä havittelen ulkomaalaista sakemannia..
Joomagnan & Criminalesissa majailee tällä hetkellä 8 koiraa. Saksanpaimenkoiria on 5, yksi lk collie, yksi vihikoira ja yksi landseer. Luxury Blancissa on taas 4 koiraa, kaksi karkeakarvaista kettuterrieriä ja kaksi sileäkarvaista. Kun lisäksi lasketaan "yksityiset" kissalakoirat, joita on siis yksi suursnautseri (hankkiudun eroon), belgianpaimenkoira malinois, kultainennoutaja ja lyhytkarvainen collie, koiramäärä onkin noussut yllättäen 16 koiraa. Joistakin on päästävä eroon. Mutta mistä? Suvullisia koiria ovat melkein kaikki ja toi suursnaukku on ainut jonka voi heivata pois.
// Rotta lähti pois. Menkööt. Mua ärsyttää - Juri, Karma, Vanja ja Hukka on ihan kilpailemattomia :<<
/// Just. Rotta ku lähti pois niin mä havittelen ulkomaalaista sakemannia..
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
- Höpsö veitikka
^
eihän niistä tarvi välttämättä eroon päästä: höllennät vaan pipoa ja otat kisaamisen kanssa rennommin ;)
Hellussa on nyt 48 karvanaamaa, eikä tulisi mieleenkään luopua yhdestäkään, vaikka kisaamista en tällä hetkellä hriveästi jaksa harjoittaakaan. Saavat nyt vietellä vähän realistisempaan tyyliin hiljaiseloa ja kisoissa käydään sitten, kun mieli tekee
Tietty vähän ahdistaa toisinaan, kun laumaa on tuon verran ja tuloksia ei meinaa saada, mutta tässä vaan odottelen intoa kunnon kisaamiseen. Nuorimmat ovat saaneet kasvaa rauhassa ja kolme vanhinta ova nyt näyttelyeläkkeellä. Noita ei-kasvatusrotuisia on kyllä tullut hamstrattua aika ruhtinaallisesti, joten jatkossa voisi keskittyä enenmpi niiden kasvatusrotuja edustavien haalimiseen.
eihän niistä tarvi välttämättä eroon päästä: höllennät vaan pipoa ja otat kisaamisen kanssa rennommin ;)
Hellussa on nyt 48 karvanaamaa, eikä tulisi mieleenkään luopua yhdestäkään, vaikka kisaamista en tällä hetkellä hriveästi jaksa harjoittaakaan. Saavat nyt vietellä vähän realistisempaan tyyliin hiljaiseloa ja kisoissa käydään sitten, kun mieli tekee

- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Mä kyllä jaksan edelleen ihmetellä, miksi ihmiset ensin tekevät monta kenneliä (eikö voi pistää niitä kaikkia vaan yhteen kenneliin ja yksille sivuille?) ja sitten "yhtäkkiä" havahtuvat siihen, että koiria on tuhat ja sata. Mä veikkaan, että mulla toi koiramäärä on pysynyt kurissa vaan sen takia, että ne kaikki tosiaan on yksillä sivuilla, eikä oo sellasta, että "no, tässä kennelissä on vaan neljä koiraa ja täälläkin on vaan neljä, mut oho, tossa yhessä onkin jo viis". Musta välillä tuntuu, että porukat pettää itteään noilla lukuisilla kenneleillä.
Ja dudes, mä oon kauhuissani jo siitä, että mulle on syyskuussa tulossa yheksäs koira. :DD Tosin se on (jälleen kerran) oma kasvatti, ni mulla ei periaatteessa oo huolen häivää.
Ja dudes, mä oon kauhuissani jo siitä, että mulle on syyskuussa tulossa yheksäs koira. :DD Tosin se on (jälleen kerran) oma kasvatti, ni mulla ei periaatteessa oo huolen häivää.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Analysaattori
^ mäkään en tajua miks monilla on monta kenneliä. Toki, jotkut haluavat kasvattaa eri rotuja eri nimillä. Ja niinhän minäkin tein, tosin kennelit olivat samoilla sivuilla. Täten päivittely oli helpompaa ja väkikään ei tuntunut siltikään kasvavan.
Nyt kun kennelini sai uuden upean ulkoasun, olen helpottunut. Koirien sivut ovat siistimmät ja helpompi päivittää. Olen päättänyt, että kenneliini mahtuu maksimissaan yhdeksän koiraa, sillä häkkejä on vain sen verran. Nyt kennelissä on ne seitsemän koiraa ja yksi on tulossa lisää. Onneksi hirvikoirani pääsi juuri sijoituskotiin ja se ei ole enää minun kontillani. Ja mäykkykin lähtee näillä näkyvin Picololle. Olen miettinyt tässä kovasti, jos tuo toinen valkkarirouvista jäisi eläkkeelle. Toki vasta, kun olen kisauttanut sen paimenvalioksi. Täten voi olla, ettei meille synny valkkareita nimen alle. Ensi vuonna olisi tarkoitus syntyä hirvikoiria ja mäykkyjä. Ja jos suomenajokoirille on kysyntää, niitäkin. Todennäköisesti mistään pentueesta ei tule jäämään kenneliin koiria.
Nyt kun kennelini sai uuden upean ulkoasun, olen helpottunut. Koirien sivut ovat siistimmät ja helpompi päivittää. Olen päättänyt, että kenneliini mahtuu maksimissaan yhdeksän koiraa, sillä häkkejä on vain sen verran. Nyt kennelissä on ne seitsemän koiraa ja yksi on tulossa lisää. Onneksi hirvikoirani pääsi juuri sijoituskotiin ja se ei ole enää minun kontillani. Ja mäykkykin lähtee näillä näkyvin Picololle. Olen miettinyt tässä kovasti, jos tuo toinen valkkarirouvista jäisi eläkkeelle. Toki vasta, kun olen kisauttanut sen paimenvalioksi. Täten voi olla, ettei meille synny valkkareita nimen alle. Ensi vuonna olisi tarkoitus syntyä hirvikoiria ja mäykkyjä. Ja jos suomenajokoirille on kysyntää, niitäkin. Todennäköisesti mistään pentueesta ei tule jäämään kenneliin koiria.
LOPETTANUT!!
-
- Toistolla tehoa
Ajattelin ensin tehdä Afterglowin lisäksi toisen kennelin, mutta nyt kävi mielessä että kun tuo Afterglow nimi muuttuu niin voisihan sitä titetty laittaa kaikki koirat saman nimen alle. Epäilyttää justiinsa toi kaksien sivujen päivitteleminen. Katsotaan nyt kuinka ton ulkoasunkin kanssa esimerkiksi menee jne. Koiria on tällähetkellä yhteensä molemmissa suunnilleen 25. FCI5 & 2 kennelissä vajaat 20 ja FCI 9 & 8 jotain 6-7. Vielä tekisi kovasti mieli toista mitteliä ja buhundia, tuntuu vain että noita koirian on niiiin paljon, vaikka toisaalta mitähän väliä sillä mahtaa olla paljonko niitä on jos vain jaksaa kisauttaa. No-life ^^
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mulla on Sawquenissa 4 salukia, filyrassa taas on 3 faaraokoiraa, afgaaninvinttikoira, kääpiösnautseri, greyhound, 2 lk collieta, pomeranian, cockerspanieli ja borzoi. Eli molemmissa kenneleissä on yhteensä 15 koiraa. Aika passeli lukumäärä. Tulossa on ainakin farkku ja ehkä myös whippet sekä aussie jos sopivia pentueita sattuu eteen. Eli sit olis 18 koiraa. :D Noh, kunhan ei mene yli 20 koiran.
// Mulla tota koiramäärän karsimista helpottaa se että heti kun koiralla on tehty pentue, niin se lähtee kuoppaan. Mä en yksinkertaisesti tee koiralla enää mitään, koska kisaan pääsiassa sen takia että voin käyttää koiraani jalostukseen/tai joku muu voi käyttää. Täl hetkellä mulla on vain muutama koira, joilla kisaan ilman sen kummempia jalostustavoitteita. Näin myöskään linjat ei pääse niin yleistymään, koska mun pentueista yleensä ainakin yhtä pentua käytetään jalostukseen jne. Nyt mulla ei ole oikein mitään sellaisia koiria, joita voisin heittää pilven reunalle mutta jos tämä koiramäärä lisääntyy niin sitten on vain myytävä poies osa.
// Mulla tota koiramäärän karsimista helpottaa se että heti kun koiralla on tehty pentue, niin se lähtee kuoppaan. Mä en yksinkertaisesti tee koiralla enää mitään, koska kisaan pääsiassa sen takia että voin käyttää koiraani jalostukseen/tai joku muu voi käyttää. Täl hetkellä mulla on vain muutama koira, joilla kisaan ilman sen kummempia jalostustavoitteita. Näin myöskään linjat ei pääse niin yleistymään, koska mun pentueista yleensä ainakin yhtä pentua käytetään jalostukseen jne. Nyt mulla ei ole oikein mitään sellaisia koiria, joita voisin heittää pilven reunalle mutta jos tämä koiramäärä lisääntyy niin sitten on vain myytävä poies osa.
-
- Höpsö veitikka
Mulla on tällä hetkellä semmoset 18 koiraa ja koirien sivujen ym. päivittelystä ei tulisi yhtään mitään ellei koiria olisi jaoteltu hieman useampaan kenneliin. mun mielestä useamman kennelin pitäminen on järkevää, ainakin mun kannaltani, jos koiria on paljon. sivujen päivittäminen on huomattavasti helpompaa.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^ Millä tavalla se on sulle helpompaa? Mä en jotenkin osaa hahmottaa. :D

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
ot/ Mulla on ainakin ihan looginen syy siihen, että mulla on muutama kennel. Haluan kasvattaa toisessa kennelissäni Redwickissä ainoastaan belgianpaimenkoiria enkä sotkea mukaan muita rotuja. Mua kuitenkin alkoi kiinnostaa myös colliekasvatus -> perustin Redwickin rinnalle Ascenian. Uskoisin että tää on kaikista yleisin syy useampaan eri kenneliin.
Tähän voisin vielä kertoa, että mun koiramäärä on kasvanut ihan hujauksessa :0 Äskettäin mulla oli vielä kuusi koiraa, nyt määrä onkin kaksinkertaistunut.. En taidakaan ottaa hetkeen uusia koiria, vaikka vielä ei suurempia ongelmia ole tämän lauman kanssa ollutkaan.
Tähän voisin vielä kertoa, että mun koiramäärä on kasvanut ihan hujauksessa :0 Äskettäin mulla oli vielä kuusi koiraa, nyt määrä onkin kaksinkertaistunut.. En taidakaan ottaa hetkeen uusia koiria, vaikka vielä ei suurempia ongelmia ole tämän lauman kanssa ollutkaan.
but i'm lost, crushed, cold and confused
[/size]
[/size]
-
- Höpsö veitikka
no mieti kun vaihdat ulkoasua sivulle, mä en ikimaailmassa jaksais melkeen 20 koiran laumalle vaihtaa samaan aikaan. :--D toiseks haluan pitää nuo rodut erillään, koska mä en vaan osaa harrastaa sekakenneleitä (jollei yksityisiä lasketa). jotenki se on mulle selkeetä että eri kasvatusrodut ovat eri kenneleissä.Timberwolf kirjoitti:^ Millä tavalla se on sulle helpompaa? Mä en jotenkin osaa hahmottaa. :D
vuoden kadehdituin 2012
-
- Kriisissä
Mä rupeen nyt kunnolla karsimaan noita mun koiria. Niitä on tullu vähän joka tuutista. Vois kokeilla myydä niitä ja jos ei mee kaupaks niin virtuaalimonttuun. Lähinnä noita kanakoiria joutuu vähän pölkylle.
-
- Kanada
Noöö, mulla on seittemän koiraa. Ja niidenkin kisautus tuottaa suuria vaikeuksia, koska mulla on ahdistus, että jos ei tuu tarpeeks kisoja kuukaudessa ni kasvattajat nylkee mut. Ja sit vielä se, että niitä tuloksia ei tule mulle koskaan, vaan ne menee aina niille samoille nimille. Onneks Sipsi siirtyy pian pienemmälle kisautukselle, kunhan se FIN KVA-titteli sieltä tulis. Noppa ja Leyron on tuonteja, joten niiden kanssa saa ihan rauhassa omaan tahtiin kisailla, mutta Bosse, Nada, Melbu ja Leija. Eieieii, niillä on aivan liian vähän kisoja, ja mitä mä lupasin kasvattajille, muutaman tittelin ja muutenkin aktiivista kisautusta? Ei vaan tule mitään, enkä myöskään uskalla yhtäkään noista palauttaa kasvattajalle. Huomaan kyllä muutaman kuukauden kuluttua olevani vielä tätäkin huonommassa jamassa näiden kanssa. Mut ehkäpä se tästä sitten joskus..
- Wolfie
- Höpsö veitikka
^No mä en oo ainakaan nylkemässä sua :) oon ihan tyytyväinen Bossen kisautukseen.
Mulla tämä hätääntynyt "pakko kisata 24/7 apuapuapua" ilmiö on onneksi kadonnut. Kisailen omaa tahtiin kaikilla koirilla ja joillan hiukan aktiivisemmin ja joillain hiukan epäaktiivisemmin. Yhden koiran voisi jo siirtää sateenkaarisillalle, mutta en vaan millään raaskisi. Se on jo kisattu loppuun, ja on ollut irl vuosia elossa kaksi, omaa myös jälkeläisiä. Saas nähdä mitä teen.
Onneksi nyt ei ole uusia koiria tulossa vähään aikaan, sain kaiken järjesteltyä niin, että kaikki uusimmat tulokkaat mahtuvat mukaan. Omilla kasvateilla se kisaaminen ei tietenkään ole niin nuukaakaan. Olisi kiva saada siirrettyä A2 luokasta pari koiraa A3 luokkaan, jotta loput koirat pääsisivät A2 luokkaan ja siitä sitten pian valioksi. Mulla melkein kaikki on vPVA, A1 luokassa ei yllättävä kyllä kisaa ketään, mutta noiden uusien tulokkaiden ansiosta paimennuksessa tulee taas olemaan täyttä. Sama homma pkssa. Ajoitus on kai kaikista tärkein, jos mä ehdin kolme koiraa kisaamaan kahdessa viikossa pois alemmista luokissa, niin niille vielä uusimmille riittää loistavasti tilaa.
Tossa oli puhetta, että millä tavalla on muka helpompaa pitää monia kenneleitä. Mulla on seitsemän kenneliä, yksi hyvin pienimuotoinen pehkon kanssa. Toinen mulle pienimuotoinen lanian kanssa ja sitten omia kenneleitä kolme pienimuotoista ja kaksi hiukan suurehkompaa. Mulla on siksi niin monia kenneleitä, etten tahdo sekoittaa rotuja toisiinsa, vaan tahdon jokaiselle rodulle oman kennelin. En tiedä miksi, mutta se tapa jotenkin on tuntunut toimivalta ja onnistuneelta, musta on kanssa kiva se, kun saa suunnitella uutta nimeä ja sellasta. Kasvatan sarlovekissä pelkkiä saarlosseja ja vlacakeja mahdollisesti saatan hankkia myös lupo italianoja, tawaretissä kaikkia vinttikoiria, filthyssä bordercollieita, haovcissa lk ja pk collieita ja bakemonossa belgejä. Muihin rotuihin mulla ei oikeestaan ookkaan kiinnostusta sen vertaa, että enempää kenneleitä tekisin tai muiden rotujen edustajia hankkisin. Mulla on jo kaikki mitä tahdon.
Mulla tämä hätääntynyt "pakko kisata 24/7 apuapuapua" ilmiö on onneksi kadonnut. Kisailen omaa tahtiin kaikilla koirilla ja joillan hiukan aktiivisemmin ja joillain hiukan epäaktiivisemmin. Yhden koiran voisi jo siirtää sateenkaarisillalle, mutta en vaan millään raaskisi. Se on jo kisattu loppuun, ja on ollut irl vuosia elossa kaksi, omaa myös jälkeläisiä. Saas nähdä mitä teen.
Onneksi nyt ei ole uusia koiria tulossa vähään aikaan, sain kaiken järjesteltyä niin, että kaikki uusimmat tulokkaat mahtuvat mukaan. Omilla kasvateilla se kisaaminen ei tietenkään ole niin nuukaakaan. Olisi kiva saada siirrettyä A2 luokasta pari koiraa A3 luokkaan, jotta loput koirat pääsisivät A2 luokkaan ja siitä sitten pian valioksi. Mulla melkein kaikki on vPVA, A1 luokassa ei yllättävä kyllä kisaa ketään, mutta noiden uusien tulokkaiden ansiosta paimennuksessa tulee taas olemaan täyttä. Sama homma pkssa. Ajoitus on kai kaikista tärkein, jos mä ehdin kolme koiraa kisaamaan kahdessa viikossa pois alemmista luokissa, niin niille vielä uusimmille riittää loistavasti tilaa.
Tossa oli puhetta, että millä tavalla on muka helpompaa pitää monia kenneleitä. Mulla on seitsemän kenneliä, yksi hyvin pienimuotoinen pehkon kanssa. Toinen mulle pienimuotoinen lanian kanssa ja sitten omia kenneleitä kolme pienimuotoista ja kaksi hiukan suurehkompaa. Mulla on siksi niin monia kenneleitä, etten tahdo sekoittaa rotuja toisiinsa, vaan tahdon jokaiselle rodulle oman kennelin. En tiedä miksi, mutta se tapa jotenkin on tuntunut toimivalta ja onnistuneelta, musta on kanssa kiva se, kun saa suunnitella uutta nimeä ja sellasta. Kasvatan sarlovekissä pelkkiä saarlosseja ja vlacakeja mahdollisesti saatan hankkia myös lupo italianoja, tawaretissä kaikkia vinttikoiria, filthyssä bordercollieita, haovcissa lk ja pk collieita ja bakemonossa belgejä. Muihin rotuihin mulla ei oikeestaan ookkaan kiinnostusta sen vertaa, että enempää kenneleitä tekisin tai muiden rotujen edustajia hankkisin. Mulla on jo kaikki mitä tahdon.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
Käyttää PHP:ta, niin ulkoasunvaihdotkin käy helpommin ;)remi kirjoitti:no mieti kun vaihdat ulkoasua sivulle, mä en ikimaailmassa jaksais melkeen 20 koiran laumalle vaihtaa samaan aikaan. :--D toiseks haluan pitää nuo rodut erillään, koska mä en vaan osaa harrastaa sekakenneleitä (jollei yksityisiä lasketa). jotenki se on mulle selkeetä että eri kasvatusrodut ovat eri kenneleissä.Timberwolf kirjoitti:^ Millä tavalla se on sulle helpompaa? Mä en jotenkin osaa hahmottaa. :D
- Greywolf
- Toistolla tehoa
Mulla on tää koiramäärä jotenkin kummasti lisääntynyt kesän aikana...:D Ei musta silti kyllä tunnu ainakaan vielä, että tää ois mitenkään karannut käsistä ja kyllä mä omasta mielestäni kisaankin melko aktiivisesti. Mulla tosin on ilmeisesti ihan hirveän huono tuuri, koska niitä hyviä tuloksia ei vaan millään tule. Mä saatan kisata yhdessä luokassa monta kuukautta ennen luokkasiirtoa, vaikka osallistuisin lähes jokaiseen kisaan, mitä liiton kisakalenterista vain löytyy.
Joka tapauksessa asiaan! Mulla on siis tällä hetkellä Kirsikankukka ja Tulevaisuuden yhdessä Coman kanssa. Mulla on tekeillä vielä kaksi projektia, johon kuitenkin otan vain omia tuontejani, jotta voin vaikka kokonaan lopettaa koirilla kisaamisen silloin, kun ei kerkeä/jaksa/huvita.
Syy, miksi mulla on useampi kennel, on se, että mä haluan kasvattaa pelkkiä siperianhuskyjä Kirsikankukassa. Sit eurasierit, belgianpaimenkoirat ja tornjakit mä haluan tunkea yhteen paikkaan, Jackelineen. Ja sit Kleever Mafia on sitä varten, että jos mulle tulee yhtäkkiä hirveä hinku ottaa vaikka suomenajokoira (joka ei oikein ole mun rotu), niin mä sit otan sen sinne. Eli sinne mä änkeän kaikki ne muuta rotua olevat koirat.
Mutta siis mun koirat:
Tulevaisuuden 3
Kirsikankukka 6 (+ mahdollisesti pian 7, jos saan Pehkolta Viiman)
Kleever Mafia 1
Jackeline 1
Ja Kleever Mafian ja Jackelinen koirat ovat siis sellaisia, joilla en tällä hetkellä kisaa, kun mitään kisavaatimuksia ei ole. Ja suht hyvin mä näiden kanssa selviän, kun koirat kuitenkin kisaavat eri luokissa ym. Suomen alaisen MEJÄn VOI-luokka taitaa olla ainut, johon on jatkuvasti tungosta.
Joka tapauksessa asiaan! Mulla on siis tällä hetkellä Kirsikankukka ja Tulevaisuuden yhdessä Coman kanssa. Mulla on tekeillä vielä kaksi projektia, johon kuitenkin otan vain omia tuontejani, jotta voin vaikka kokonaan lopettaa koirilla kisaamisen silloin, kun ei kerkeä/jaksa/huvita.
Syy, miksi mulla on useampi kennel, on se, että mä haluan kasvattaa pelkkiä siperianhuskyjä Kirsikankukassa. Sit eurasierit, belgianpaimenkoirat ja tornjakit mä haluan tunkea yhteen paikkaan, Jackelineen. Ja sit Kleever Mafia on sitä varten, että jos mulle tulee yhtäkkiä hirveä hinku ottaa vaikka suomenajokoira (joka ei oikein ole mun rotu), niin mä sit otan sen sinne. Eli sinne mä änkeän kaikki ne muuta rotua olevat koirat.
Mutta siis mun koirat:
Tulevaisuuden 3
Kirsikankukka 6 (+ mahdollisesti pian 7, jos saan Pehkolta Viiman)
Kleever Mafia 1
Jackeline 1
Ja Kleever Mafian ja Jackelinen koirat ovat siis sellaisia, joilla en tällä hetkellä kisaa, kun mitään kisavaatimuksia ei ole. Ja suht hyvin mä näiden kanssa selviän, kun koirat kuitenkin kisaavat eri luokissa ym. Suomen alaisen MEJÄn VOI-luokka taitaa olla ainut, johon on jatkuvasti tungosta.