Mistä kennelisi nimi tulee?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Mistä kennelisi nimi tulee?

Viesti Kirjoittaja matty »

Les Idiots. Koska minä olen idiootti, koko virtuaalikoiratouhu on mielestäni idioottimaista mutta koukuttavaa ja koirat on idiootteja. Ja heppa.
olin kerran herranterttu
Sky
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sky »

Solage. Olin perustamassa uutta kenneliä ja etsiskelin netistä leiskaa. Tuli sellainen aurinkoinen lieska vastaan ja sitten tuli jotenkin portugalin sol ja siitä muutettiin solage :9
Jamie
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Coldridge: Päätin jo kauan sitten, että eurasier olisi kiva rotu kasvattaa. No miettisin kauan nimiä. Halusin nimen liittyvän jotenkin pohjoiseen luontoon ja halusin nimessä tulevan jotenkin esille sana "cold". Ensin tuli nimiä, kuten Cold Mountain. Se oli niin hirveän pitkä ja sellainen elokuvakin on kuin Cold Mountain. Sitten mieleen tuli Coldway ja Coldstand. Toinen kuullosti liikaa Coldplaylta ja toisen lyhenne olisi CS. (:'D) No sitten kun olin koirani kanssa kävelyllä keksin yhtäkkiä nimen Coldridge. Kylmäharju. Se oli oikein sopiva ja kuullosti kivalta "Coldridge eurasiers".
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Breathtakingin tarinan oottekin kuulleet, mutta nyt ne muut!

Yaccouza
Tän keksin viime lapinmatkalla. Oltiin pitkän lasketteluviikon jälkeen menty kylpylään rentoutumaan, ja siellä oli iso kyltti "jacuzzi" eli poreallas. No, se oli musta jännä sana, ja sitten vääntelin sitä ties miten, loppujen lopuksi siitä muotoutui toi Yaccouza. Se on musta sopivan eksoottinen farkuille.

Gagarin
No tää sitten synty, kun suunnittelin hirvikoirakenneliä. Päätin että yhden koiran nimeksi tulisi Juri, ja siinä sitten kuuntelin Lady GaGaa, ja siitä muotoutui Gagarin, joka on siis avaruuslentäjän sukunimi, ja siihen meni toi omistusliitekin mukavasti.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Celtic Vision's tulee ihan sattumalta yhden levyn kannesta, eikä sen menestyneen irlanninsetterin Corranroo Celtic Visionin nimestä, kuten varmasti moni voisi luulla. Tahdoin antaa kennelille kauniin nimen, joka jää myös mieleen. Ei haittaa, vaikka nimi ei liitykkään millään tavalla valkkareihin tai sakuihin. Tykkään siitä silti, enkä aijo vaihtaa sitä ainakaan tällä hetkellä.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Mulla vähän sama juttu kuin Eviellä. En todellakaan muista kovin hyvin, miten edes päädyin Ratapihan nimeen silloin kolme vuotta sitten. Piti varmaan saada joku uusi kennel pystyyn ja äkkiä nimi. Mutta kyllä siihen on vain kiintynyt niin hyvin ja pentueita tullut, ettei sitä kehtaa eikä enää edes halua vaihtaa. Jopa jo tosta nimestä tulee niin paljon hyviä muistoja mieleen sillon entisten hyvien virt.toverien kanssa käydyistä jutuista. :-D Ja mitenkä ratapiha tai junat liittyvät FCI 5:sen koiriin (tai nykyään haskeihin ja malamuutteihin), niin siihen en siis todellakaan osaa vastata.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Evie »

Tuuli, en oo jooo vaihtamassa kennelnimeä ainakaaan vähään aikaan, vaikka välillä mieli tekeekin sitä ruveta muuttelemaan, mutta älä huoli. ;-)

Ja vveera, mä oon ihan sillon kun Ratapihankin aloitteli toimintaansa, niin tykännyt tuosta nimestä omalla tavallaan sieltä asti! :) Ratapihan, kun en oikein oo tajunnut ees, että mitä se tarkoittaa, mut jotenkin vaan kiva! (Mut nyt kai selvis, et se rata liittyy juniin...? :D)
Shagan
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Nyt jo kuopattu kennel Memora's sai yksinkertaisesti nimensä siitä, kun vääntelin sanaa memories. Nyt olen vasta tajunnut, ettei kennelin nimi ollut lainkaan mieleiseni ja se upposi helposti massaan.

Lay Up tuli nopeasti ja arvaamattomasti kennelille nimeksi. Sanan mukaisesti lay tarkoittaa asettaa, esittää, karkottaa, käyttää, laskea, levittää, litistää, lyödä vetoa, määrätä, munia, panna ja virittää, toisin kuin up ylös jne. En nimeä tuosta kuitenkaan ottanut, vaan koripalloa harrastavana otin sen lay up-liikkeestä (joka tunnetään myös nimellä set up). Eli se on se, kun ennen koria otetaan kaksi askelta pallo kädessä ja hypätään kohti koria (saatetaan dumpatakin). Itse pidän lay upista, vaikka se ei kennelille mikään paras nimi olisikaan. Tämä on pakkopulla nimi, eli päätin vain nopeasti keksiä jotain.

Tuleva kennelini kantaa nimeä Karavaanarin & Rafgan. Karavaanarin tuli karavaanareista. Oikeastaan siitä, kuinka matkailuautoilla liikkuvia kutsutaan karavaanareiksi ja he tervehtivät aina toisiaan. (on tullut koettua kun olen isän kyydissä) Huomasin pian että olin rakastumassa tuohon sanaan ja lisäsin perään -n. Niin syntyi Karavaanarin.
Rafgasta kuuluu suuri kiitos Tuulille, joka sen keksi. Rafgan nimen alla tulee asustamaan ranskanbulldoggeja ja minusta se sopii niille todella hyvin. Ranskanbulldoggeista tulee heti mieleen ranskalaiset. Ranskalaiset ovat ruokaa, joten ne ovat safgaa. Safgan -> Rafgan. Täydellinen nimi kennelille! (:
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

^^ Wheh, kiitos. :-D Jotkut tykkää ja jotkut ei! Joo, siis ratapiha tarkoittaa (kai) vähän samaa kuin rautatieasema. Jotkut on vähä ihmetelleet että mitenkäs ne junat liittyy koiriin, mutta en mä varmaan itekkään ole sillon joskus tajunnut, mitä ratapiha tarkoittaa.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Joikhas tulee täysin suomenlapinkoirista, lapista ja Joikusta joista väänsin tämän.
Joiku -> Joika -> Joikha -> Joikhas
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

Nykyinen virtuaalikennelprojektini, So-called (suomeksi siis tarkoittaa 'niinsanottu'a), sai nimensä jonkun randomin teiniangstin seurauksena! :-D Oltiin just tapeltu äidin kanssa verisesti ja menin depistelemään meseen. Juteltiin kaverin kanssa ja laitoin jotain me not likes ma so-called mom. Olin samaan aikaan pohdiskelemassa sopivaa v-kennelin nimeä, ja sana so-called jäi pyörimään pääkoppaan. Ja siitä se sitten lähti! Kasvattien nimistä saa varmaan aika vinkeitä etuliitteen avulla :-)
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Kennelini nimi, Mignon, tarkoittaa Ranskaksi suloista. Aluksi mietin silkkiturkkia, Primaveraa ja Dogtimesiä. Eli kennelini nimi on Suomeksi Suloisen ( kennel ).
the weather changes
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Mignon on sitten käytössä myös irl-kennelillä.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Aijaa... en tiennytkään. Ei kai se haittaa? Tai kun rakastan kennelini nimeä, enkä haluisi vaihtaa sitä... ellei ole pakko.
the weather changes
Vastaa Viestiin