Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan
-
sasu.
- Sumopainija
Re: Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan
Minun kaverereista ei varmaan tiedä kun kaks ja niitten kanssa pyöritän virt. kenneliä. Niitä juttu kiinnostaa ja toiselle selitin tässä vähän aikaa sitten kisautushommaa ja nyt se jo ihan hulluna ilmotelee kisoihin. :D
Muut kaverit ei tiedä edes, en oo mitään sanonu. Paitsi ehkä joskus ihan ohi mennen.
Äiti ja iskä ei hirveesti välitä. Äiti joskus tulee tuohon ja kysyy mitä teen ja kun sanon, että virtuaalikoiralen se vaan myöntelee. Ei ne oo koskaan oikein innostuneet. Joskus hehkutan niille miten hyvin koirat pärjää kisoissa, mutta ei ne niistä hirveesti perusta. :D
Muut kaverit ei tiedä edes, en oo mitään sanonu. Paitsi ehkä joskus ihan ohi mennen.
Äiti ja iskä ei hirveesti välitä. Äiti joskus tulee tuohon ja kysyy mitä teen ja kun sanon, että virtuaalikoiralen se vaan myöntelee. Ei ne oo koskaan oikein innostuneet. Joskus hehkutan niille miten hyvin koirat pärjää kisoissa, mutta ei ne niistä hirveesti perusta. :D
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
-
Marcia
- Höpsö veitikka
Äiti ottaa asian ihan rennosti, iskä tuskin tietää, ja isoveljen kommetit on tyyliä
"Mitä sä sinne oikeen valehtelet, ei sulla oo mitään saksanpaimenkoiraa":....
Että tällästä näin..
"Mitä sä sinne oikeen valehtelet, ei sulla oo mitään saksanpaimenkoiraa":....
Että tällästä näin..
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
Kuunsirppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Äiti ja iskä tietää mutta ei välitä koko hommasta sen enempää, veljet joskus vähän aukoo päätään mun virtuaalikoiraharrastuksesta ja kavereista tietää joku 4-5 tyyppiä, jotka oon tuntenu jo ties kuinka kauan. Muille en oo kertonu, ei oo ollu mitään tarvetta mainita niille asiasta.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
No mun äitiä ei asia voi vähempää kiinnostaa että jos sanon sille ihan innoissani että jostain tuli vPVA sitten se sanoo tyyliin "mikä se on" sitten kun selitän se suuttuu ja mutisee jotain etten saisi viettää koneella niin paljoa aikaa ja että mun koulunkäynti kärsii ja ja.
Mun yhdellä kaverillakin on kenneli tämä kyseinen noel ja se ei suhtaudu häppösemmin minun asioihini. Mun toinen kaverini on aloittamassa virtuaalikoirien kanssa touhuilua mutta musta tuntuu ettei sitä saa koskaan valmiiksi ja hänellä ei ole toistaiseksi aikomustakaan kisailla tai tehdä sellainen kenneli mitä muilla ei ole hänen kennelinsä on joku sellainen tyyliin snowpaw mikä on collie kenneli IRL ja monien muidenkin vkenneleiden nimi on snowpaw.
Muille ystävilleni en edes viitsi puhua mitään virtuaalikenneleistä sillä niitä ei oikeastaan kiinnosta ja ne eivät ymmärrä mistä olen niin innoissani.
Mun yhdellä kaverillakin on kenneli tämä kyseinen noel ja se ei suhtaudu häppösemmin minun asioihini. Mun toinen kaverini on aloittamassa virtuaalikoirien kanssa touhuilua mutta musta tuntuu ettei sitä saa koskaan valmiiksi ja hänellä ei ole toistaiseksi aikomustakaan kisailla tai tehdä sellainen kenneli mitä muilla ei ole hänen kennelinsä on joku sellainen tyyliin snowpaw mikä on collie kenneli IRL ja monien muidenkin vkenneleiden nimi on snowpaw.
Muille ystävilleni en edes viitsi puhua mitään virtuaalikenneleistä sillä niitä ei oikeastaan kiinnosta ja ne eivät ymmärrä mistä olen niin innoissani.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Tuulia
- Analysaattori
- Viesti:
Vanhemmat ei oikein ymmärrä, eikä tarttekkaan, mutta kyllä ne on ilosia jos alan selittämään onnellisena että koirasta tuli vAVA jne.
Kavereille en ole kertonut, enkä kyllä tunne tarvettakaan kertoa. Onhan ne muutaman kerran ihmetellyt että mitä mä teen koko päivän koneella, ja oon vaan selittänyt että virtuaalikoirailen. Ja vastaus on ollut ''aha''. Että näinn.
Kavereille en ole kertonut, enkä kyllä tunne tarvettakaan kertoa. Onhan ne muutaman kerran ihmetellyt että mitä mä teen koko päivän koneella, ja oon vaan selittänyt että virtuaalikoirailen. Ja vastaus on ollut ''aha''. Että näinn.
- Noemie
- Syvällistä
Eivät vanhempani oikein välitä, eikä veljenikään. Saan olla koneella rauhassa, mitä nyt äiti joskus (lue: todella, todella harvoin) tulee kysymään, että "mitäs teet?" En minä siihen sitten mitää erikoista vastaa.
Kavereille en oikein näistä jutuista puhu, paitsi yhdelle, joka ei kylläkään ole paljon netissä tai virtuaalikoiraile. Eli eivät tuttuni oikein näistä jutuista välitä.
Kavereille en oikein näistä jutuista puhu, paitsi yhdelle, joka ei kylläkään ole paljon netissä tai virtuaalikoiraile. Eli eivät tuttuni oikein näistä jutuista välitä.
I summer! classic, but so true.
-
Sonjuska
- Alkupalat
No eipä muo paljoo kiinnosta mitä muut ajattelee, enkä oikein ole kenellekkään kertonut. Kyllä äiti tietää, ja kaikki kaverit sun muut, että nettisivuja pidän yllä ja niitä osaan tehdä, muttei suurin osa edes tiedä, mitä käsite 'virtuaalikoira' tarkoittaa, puhumattakaan virtuaalikennelistä. Muutamat kaverit ehkä innostuis, jos kertoisin, mutta jopa pari koira-rakasta voisi olla silleen että eipä paljoo kiinnosta. Kyllähän minäkin hyppelisen oikean koiran kanssa ulkona, jos meille voisi tulla koira. Mun sydämmeni murtui tuhansiksi palasiksi kun kuulin olevani allerginen. Eläimet, erityisesti koirat, ovat koko elämäni. ;)<3 (Jaahas, meniköhän vähän offituksesi. o___O No, ei kai ainakaan paljon)
-
Tuohimopsi
- Vuohenruokaa
-
Feiwen
- Le-ppä-ker-ttu
Mä olen tämän harrastuksen aloittanut viime vuonna kaverini opastuksella ja olemme molemmat -93:sia. Myös yksi toinen samanikäinen kaverini harrastaa tätä, toinen olisi kiinnostunut, mutta on niin vähän koneella, ettei ainakaan vielä tahdo aloittaa. Yhden vuotta nuoremman olen myös onnistunut haalimaan mukaan. Juuri kenellekään en ole tästä kertonut, yksi omanikäiseni ja yksi nuorempi tietää ja etenkin nuorempi suhtautuu halveksien, omanikäiseni sanoi "luulin, että oot päässy jo ton vaiheen yli". Mitä nyt mesessä jollekin kertonut, eivät ole kommentoineet mitään.
Musta on hienoa, että moni vanhempikin harrastaa tätä ja mielestäni vähän vanhemmille tää onkin tarkoitettu. Kun mä aiemmin kuin viime syksynä yritin perhetyä, olin ihan pihalla ja luovutin. Sinänsä mua jotenkin inhottaa, kun välistä törmää joihinkin 12 -vuotiaisiin harrastajiin. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta kun itse on 15 ja puoli, ei välttämättä tahdo kertoa kaikille, että on samat harrastukset sen ikäisten kanssa. Siinä ei paljoa auta "on siellä vanhempiakin" -seiltykset, itsensä nolaaminen on tapahtunut. Siispä useimmiten pidän suuni kiinni.
Musta on hienoa, että moni vanhempikin harrastaa tätä ja mielestäni vähän vanhemmille tää onkin tarkoitettu. Kun mä aiemmin kuin viime syksynä yritin perhetyä, olin ihan pihalla ja luovutin. Sinänsä mua jotenkin inhottaa, kun välistä törmää joihinkin 12 -vuotiaisiin harrastajiin. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta kun itse on 15 ja puoli, ei välttämättä tahdo kertoa kaikille, että on samat harrastukset sen ikäisten kanssa. Siinä ei paljoa auta "on siellä vanhempiakin" -seiltykset, itsensä nolaaminen on tapahtunut. Siispä useimmiten pidän suuni kiinni.
-
Nath
- Höpsö veitikka
^
Minä taas miellän virtuaalikennelit itseäni nuorempien harrastukseksi. Toki esim. VFCI:n ja vastaavien isompien liittojen pyörittämisessä tarvitaan vähän vanhempaa porukkaa, joilla on tietoa, taitoa ja kokemusta virtuaalikenneleistä, koodauksesta jne., mutta suurin osa harrastajista taitaa kuitenkin olla alle 16-vuotiaita tyttöjä.
Aloitin itse virtuaalikennelharrastuksen joku... taitaa siitä olla jo lähemmäs 8-9 vuotta, ja nykyään olen 19-vuotias. Herrajesta, kylläpä se aika vierähtää nopeasti
Vastahan minä pänttäsin paperilta kaverini kirjoittamaa linkkikoodia!
Minä taas miellän virtuaalikennelit itseäni nuorempien harrastukseksi. Toki esim. VFCI:n ja vastaavien isompien liittojen pyörittämisessä tarvitaan vähän vanhempaa porukkaa, joilla on tietoa, taitoa ja kokemusta virtuaalikenneleistä, koodauksesta jne., mutta suurin osa harrastajista taitaa kuitenkin olla alle 16-vuotiaita tyttöjä.
Aloitin itse virtuaalikennelharrastuksen joku... taitaa siitä olla jo lähemmäs 8-9 vuotta, ja nykyään olen 19-vuotias. Herrajesta, kylläpä se aika vierähtää nopeasti
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Mä en tästä puhu missään mitään, kuten en nykyään mistään nettiin liittyvästä muutenkaan. En vaan jaksa sitä, että mua nimetään datikseksi ja noulaiffiksi.
Oli kyllä ihan mielenkiintoista huomata koululla yksi tyyppi Furry Pawsissa. :D Mun ilme oli lähinnä luokkaa "O.O", kun sen huomasin.
Oli kyllä ihan mielenkiintoista huomata koululla yksi tyyppi Furry Pawsissa. :D Mun ilme oli lähinnä luokkaa "O.O", kun sen huomasin.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
Maya
- Nakkisotilas
Vähän sama linja. On mulla yksi kaveri toki joka harrastelee näitä ja sille saatan puhuakkin näistä (aivan eri asia), mutta jollekkin muulle en menisi hehkuttelemaan. Minä en muutenkaan haluaisi sekoittaa IRL enkä URL maailmaa toisiinsa. Antaa niiden olla rauhassa, eikä välttämättä kovinkaan yhteyksissä toisiinsa. Ei minulla olisi kiinnostusta selittää kenellekkään ko. harrastuksesta nimimerkillä kokemusta on.Mä en tästä puhu missään mitään, kuten en nykyään mistään nettiin liittyvästä muutenkaan. En vaan jaksa sitä, että mua nimetään datikseksi ja noulaiffiksi.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Jepjep. Tajusin tuossa jokin aika sitten, että multa on mm. täällä Turrilassa paljon sellasta tekstiä, joita en haluaisi IRL-tuttujen lukevan (-> vaihdoin galtsunikkini saman tien). Nykysistä kavereista ehkä yks tietää/muistaa (jos muistaa), että harrastan v-kenneleitä, enkä ole muutakaan kotisivuharrastusta liiemmin kuulutellut. Näytin joskus Mörrin kuvia kavereille koiran sivujen kautta, mutta tuskimpa ne sitä edes tajus, että oon ite tehny sivut, ku kuvat oli Picasassa. :DMaya kirjoitti:Minä en muutenkaan haluaisi sekoittaa IRL enkä URL maailmaa toisiinsa. Antaa niiden olla rauhassa, eikä välttämättä kovinkaan yhteyksissä toisiinsa.Mä en tästä puhu missään mitään, kuten en nykyään mistään nettiin liittyvästä muutenkaan. En vaan jaksa sitä, että mua nimetään datikseksi ja noulaiffiksi.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
Lansu_
- Höpsö veitikka
Vähän sama vika. Oon viime aikoina kanssa huomannut että IRL- ja URL-jutut on fiksu pitä täysin erillään. Mulla on netissä onneksi aika hajanaisesti erilaisia nimimerkkejä, joten ihan helppo ei pitäs olla kirjoituksiani jäljittää. Olen kuitenkin siitä huolimatta viime aikoina vähän harkitummin kirjotellut täälläkin, sillä aiemmin tuli laitettua asioita joita en välttämättä halua kaikkien IRL-tuttujen tietoon. Nettifiksuudesta ja turvallisesta netin käytöstä ei ihan huvikseen tosiaan taideta paasata, koska tuttujen ohella kuka tahansa tuntematonkin voi halutessaan jäljittää juttuja. ;)Timberwolf kirjoitti:Jepjep. Tajusin tuossa jokin aika sitten, että multa on mm. täällä Turrilassa paljon sellasta tekstiä, joita en haluaisi IRL-tuttujen lukevan (-> vaihdoin galtsunikkini saman tien). Nykysistä kavereista ehkä yks tietää/muistaa (jos muistaa), että harrastan v-kenneleitä, enkä ole muutakaan kotisivuharrastusta liiemmin kuulutellut. Näytin joskus Mörrin kuvia kavereille koiran sivujen kautta, mutta tuskimpa ne sitä edes tajus, että oon ite tehny sivut, ku kuvat oli Picasassa. :DMaya kirjoitti:Minä en muutenkaan haluaisi sekoittaa IRL enkä URL maailmaa toisiinsa. Antaa niiden olla rauhassa, eikä välttämättä kovinkaan yhteyksissä toisiinsa.Mä en tästä puhu missään mitään, kuten en nykyään mistään nettiin liittyvästä muutenkaan. En vaan jaksa sitä, että mua nimetään datikseksi ja noulaiffiksi.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
-
kirby
- Höpsö veitikka
Mun jotkut kaverit tietää että joskus aikoja sitten meillä oli kaverin kanssa ties mitä virtuaalitalleja, mutta ei kukaan enää sellasta kai muista :--D Silloin se olikin hienoa sanoa, että joo, mulla on virtuaalitalli, onks sulla? Sit kaikki katto silmät pyöreinä alkukantaista geocities- easy töherrystä. Enään en niinkään rupea huutelemaan, että hei, mulla on virtuaalikenneli! Tulkaa käymään! Luulen että katsoisivat hyvin pitkään minua (ja leimattaisiin konefriikki-noulife- ihmiseksi..)
Edes paras kaverini tuskin tietää, vaikka on pitänyt mun kanssa noita v-talleja. Joskus tietty tongitaan ne esille tuolta ja nauretaan, mutta sekin varmaan vähän ihmettelisi jos sanoisin että harrastelen näitä pikselielukoita vieläkin.
Äiti (inhottava kyylä) on kaiketi kaivellut käymiäni sivuja ja varmasti tietää että harrastan v-koiria. Voin vaikka vannoa, että hän kyylätessään katsoo tämän viestin, että moi äiti <3 Saankin välillä kuulla ihania toteamuksia tyyliin "jätä ne virtuaalipiskit rauhaan! Huomaatko että meillä on oikeakin koira?!" mutta kai se ymmärtää. (Iskä on varmasti kuullut äidin kautta jotain mutta mitäs se siitä välittää, kun sitä nyt ei niin kiinnosta seurata jokaista viestiäni netissä kuten äidilläni useimmiten.) Pikkuveli pelaa Runea, ja oletettavastikin, on aivan pihalla mitä netissä teen. Ei sitä kiinnosta enkä mä sille kerrokaan. Mitäs sillä on sanottavaa kun itse hakkaa puita jollain runeukolla.
Vaikka tämä on mulle tärkeä harrastus niin ihan totta puhuessani, en mä sitä hirveästi muille mainostele. >D
Edes paras kaverini tuskin tietää, vaikka on pitänyt mun kanssa noita v-talleja. Joskus tietty tongitaan ne esille tuolta ja nauretaan, mutta sekin varmaan vähän ihmettelisi jos sanoisin että harrastelen näitä pikselielukoita vieläkin.
Äiti (inhottava kyylä) on kaiketi kaivellut käymiäni sivuja ja varmasti tietää että harrastan v-koiria. Voin vaikka vannoa, että hän kyylätessään katsoo tämän viestin, että moi äiti <3 Saankin välillä kuulla ihania toteamuksia tyyliin "jätä ne virtuaalipiskit rauhaan! Huomaatko että meillä on oikeakin koira?!" mutta kai se ymmärtää. (Iskä on varmasti kuullut äidin kautta jotain mutta mitäs se siitä välittää, kun sitä nyt ei niin kiinnosta seurata jokaista viestiäni netissä kuten äidilläni useimmiten.) Pikkuveli pelaa Runea, ja oletettavastikin, on aivan pihalla mitä netissä teen. Ei sitä kiinnosta enkä mä sille kerrokaan. Mitäs sillä on sanottavaa kun itse hakkaa puita jollain runeukolla.
Vaikka tämä on mulle tärkeä harrastus niin ihan totta puhuessani, en mä sitä hirveästi muille mainostele. >D
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
vuoden ulkoasuntekijä 2016