Narrilaivan & Shavon esittely (uusi harrastaja :))

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Shavo
Alkupalat
Viesti:

Narrilaivan & Shavon esittely (uusi harrastaja :))

Viesti Kirjoittaja Shavo »

Tervehdys kaikille tuwwilaisille!

Olen Shavo, tänä vuonna 18 vuotta täyttävä neitokainen Etelä-Suomesta, yahhhoo~!

Olen harrastanut virtuaalihevosia v. 2002 asti, mutta kun viho viimeisetkin hermot menivät tänään noihin virtuaalihevospiireihin ajattelin kokeilla tätä koirapuolta.

Tuloksena syntyi: Narrilaivan.

Olen ylläpitänyt Ludinelle nimistä newfoundland koiria kasvattanutta (liite: LNE) kenneliä joskus kauan sitten.

Narrilaivan toiminnasta en osaa vielä oikein sanoa. VFCI, VMKL + muut liitot ovat minulle vielä vieraita. Ajattelin ensin yrittää saada Narrilaivaa tehdyksi ja vasta sitten tutustua eriliittojen toimintaan :)

Tarkoituksena olisi tuoda uutta verta virtuaaliseen koirakasvatukseen tuontikoirilla sekä tarjota kotia myös teidän kasvattamille koirillenne.

Koirien kilpailuttamisessa (mm. siitä, mikä on hyvä kilpailumäärä, miten niitä kilpailutetaan) yms. olisi mukana kuulla.

Erityisesti messengerissä olisi kiva jutella jonkun kanssa kilpailemisesta.

IRL meiltä löytyy useampi pienikoira, mutta ei niistä sen enempää.

Toivottavasti ette pure ja lähetä minua matkoihini :roll:

// edit 3.2: Narrilaivasta näyttäisi tulevan piirrettyjen faaraokoirien valtakunta, vaikka amerikanakita Jääkyyneleen Kirpeä Minneola, mopsi uros Mixed Beanie, ranskikset Carte Fore's Fiona sekä Toy Box's Boogie Man sekä salukinarttu Jahfer's Hayfa jäävät kuitenkin kenneliin. :roll: ;)
Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Narrilaivan & Shavon esittely (uusi harrastaja :))

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Tervetuloa virtuaalikoirien pariin! Ei me ketään purra, korkeintaan laitetaan koirat asialle tai syödään itse kokonaisina. :mrgreen:

Narrilaivan on varsin kiehtova nimi, jäänyt omaperäisyytensä vuoksi mieleen virtuaalitalliltasi vaikken virtuaalihevosia tällä hetkellä harrastakaan, muutama onnettomaksi yritykseksi jäänyt kokeilu siirtyä hevospuolelle on kyllä takana. Kennelin sivut ovat vissiin vielä kesken, joten en niistä sen suurempaa kommenttia osaa vielä heittää. Jään kuitenkin innolla odottamaan kennelin valmistumista - erittäin asiallisen ja mukavan oloinen virtuaalikennel!

Mä voin jotain yleistä koirien kilpailuttamisesta todeta tässä. Mesen antaisin muuten, mutta en siellä pahemmin ole viime aikoina viihtynyt. Oikeastaan mielestäni koirien kisauttaminen ei juuri hevosten kanssa kilpailemisesta poikkea, ainakaan noin "tekniseltä" osaltaan. Eri lajien liitot löytyvät VFCI:n yhdistyslistalta. Erilaisia lajeja näyttää tällä hetkellä löytyvän listalta 23, mutta ainakin jonkun ylläpitäjä on kadonnut ja osa on tosiaan auki vain tietyille roduille. Lisää kustakin lajista ja sen avoimuudesta eri roduille löytyy lajin omilta sivuilta. Näyttelyliittoja on ollut vaihteleva määrä, tällä hetkellä tarkoituksenamme on yhdistää ainakin lähes kaikkien maiden kalenterit yhdelle sivulle (keskustelua aiheesta).
Kisasivuilta löytyvät osallistumiskoodit, jotka täytetään ja lähetetään kisanjärjestäjille yleensä sähköpostilla tai toisinaan vieraskirjan avulla. Jotkin kisat järjestäjä on rajannut vain tietyille roduille vaikka laji muuten onkin kaikille avoin (sama juttu taitaa ilmetä hevospuolellakin). Seuroja meillä ei ole eikä kisoihin osallistumiseen edellytetä minkäänlaisia kisalupia (vinttikoirapuolella tosin on jonkinlaiset kisalisenssit tmv., joihin kannattanee tutustua liiton sivuilla).
Kilpailutus on paljon omistajasta kiinni eikä mitään yksittäistä sopivaa kilpailutusmäärää voi sanoa, toiset ryntäävät lähes kaikkiin kisoihin mukaan ja toiset ottavat "rennommin". Ihan omien fiilisten ja jaksamisten mukaan mennään. Itse toivon kasvattieni omistajien kilpailevan edes parissa kisassa kuukaudessa tai ainakin muuten osoittavan että koira ei ole unohtunut vain kennelin nurkkaan seisomaan. Noin yleisesti pentueen vanhemmilta vaaditaan jonkinlaisia tuloksia, osa haluaa kisata koiransa valioksi ennen pennuttamista ja osa tyytyy vähän vähempään. Jossain määrin pentujen kaupaksi meneminen on vanhempien kisatuloksista kiinni, mutta mun mielestäni monet muut asiat on tärkeämpiä.

Jos vielä joskus innostut newfoundlandinkoirista niin vinkkaampa omaan kenneliini: Meripelastajan. ;)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tervetuloa vain! Uusi harrastajia otetaan aina mukaan :)) Mut voi ainakin meseen lisäillä ja melkein 24/7 kirjautuneena olenkin :DD mustavalkoista[at]hotmail.com - mielelläni auttelen epäselvissä jutuissa. Lansu tuossa selittikin kaiken tarpeellisen, joten en noihin enää mitään lisäile ja keskityn kommentoimaan Narrilaivaa.

Nimi on ihana! Minun mieleeni ei yleensä suomenkieliset nimet ole (köh köh, itselläni kuitenkin Puolenyön ja Kadotetun), mutta tuo on ainakin tosi kiva 8) Kaikki sivut eivät näköjään toimi, mutta ei sillä väliä. Mutta koiria ainakin pääsee kyttäilemään, joka on aina mukavaa. Ranskanbulldoggeja ja saluki. Ei pahat rotuvalinnat! En itse kasvata kumpaakaan, mutta englannin- ja ranskanbulldogit ovat aina olleet mieluisia.

Ulkoasu on kanssa nätti. Minun makuuni liian yksinkertainen ja vähän liian vihreä, mutta muuten hyvin toimiva.

Mutta mutta, jäädään odottelemaan valmistumista (:
Mona
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mona »

Minä muistan Ludinellen :D. Näin btw.

Ei mulla paljon muuten ollut sanottavaa, mutta nimi on loistava, ulkoasu kiva ja otsikkokuva erittäin hyvä valinta ;).
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

Tervetuloa, ja hieno kenneli sulta jo löytyykin!

Taidanpa tunnistaa sinut hevostalli-netistä ;>
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Tervetuloa mukaan vaan. Sivut näyttävät mukavilta, vaikka selattavaa ei ole vielä paljoa. Ranskanbulldoggi on muuten yhdyssana. ;)

VMKL:stä sen verran, että se on vain paikka, jonne voi virtuaalisesti rekisteröidä kennelinsä ja kasvattajanimensä. Muuta se ei vaadi, kun VFCI ja muut liitot hoitavat lopun.

Muakin voi lisäillä meseen. Kennel on ollut vuodesta 2004 asti ja nykyään pyörin myös tuolla VMKL:n ylläpidossa. Oon kyllä aika vaihtelevasti kirjautuneena, mutta yritän muistaa kirjautua mahdollisimman usein. :D timberwolf[at]luukku.com
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Shavo
Alkupalat
Viesti:

Kiitoksia kaikille. Kiva saada vastauksia ja lämmin(?) vastaanotto, jipii :mrgreen:

Täytyy korjailla noi ranskanbulldogit oikeaan kirjoitusasuun.. (äikkähän oli mun lempiaine, haha :])

Taitaa olla ankaraa opiskelua edessä ajatellen noita näyttelysääntöjä ja muita juttuja.

Ja ulkoasusta sen verran, että vaikeamman sortin ulkoasut eivät koskaan ole ollut mun juttu.
Helpot ja yksinkertaiset onnistuu parhaiten.. :roll:

Ja uskomatonta että joku muistaa Ludinellen! :D:D

Eilen jaksoin jopa kolmeen asti aamuuyöhön tuon kanssa temppuilla kunnes tuli unisilmään ja nyt sitten taas jatketaan sivujen rakentamista.. :)
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Hienoa saada sut Shavo tänne koirapuolelle (: Mut voit lisätä meseen (hanipuppeli_2[at]hotmail.com), auttelen mielelläni parhaani mukaan.

Oon aina (hah, no tallin nimenä se on / oli myös kiva) tykännyt Narrilaivan nimestä. Se on nätti ja mun mielestä omaperäinen. (: Ulkoasu on toooosi hieno, tykkään kovasti. Koirilla on hyvät sivut. Sivujen värit ovat hyvät ja sopivat hyvin yhteen.
Shavo
Alkupalat
Viesti:

Susityttö kirjoitti:Hienoa saada sut Shavo tänne koirapuolelle (: Mut voit lisätä meseen (hanipuppeli_2[at]hotmail.com), auttelen mielelläni parhaani mukaan.

Oon aina (hah, no tallin nimenä se on / oli myös kiva) tykännyt Narrilaivan nimestä. Se on nätti ja mun mielestä omaperäinen. (: Ulkoasu on toooosi hieno, tykkään kovasti. Koirilla on hyvät sivut. Sivujen värit ovat hyvät ja sopivat hyvin yhteen.
Lisäilen kohta puoliin sinutkin messengeriin :)

Kiva että tykkäätte nimestä ja tunnistatte tallinikin siitä, hehe. ^___^
Vastaa Viestiin